Days of War bejelentés

Terrorista - 2016-12-08 17:08

Friss, ropogós! Nemrég landolt a postaládában a Days of War hivatalos Early Access és gameplay trailere

 

Az Unreal Engine 4-nek köszönhetően a játékban lesznek napszak és időjárás váltakozások, ami némi pluszt adhat a játékélménynek. A gameplay trailert elnézve próbálták minél DoD közelinek megcsinálni a játékot. A kinézet persze egy dolog, a lényeg úgyis a netkódban lesz. Ott dől el mennyire is lesz alkalmas leváltani a DoD-ot.

 

A novemberi hírekben volt pár screenshot amiben felfedik a játszható fegyvereket/klasszokat, illetve bemutattak a már látott Donner, Carentan pályák mellett újakat is. A játék fejlesztői egyúttal egy nyereményjátékot is meghirdettek amiben 25 DoW kulcsot sorsolnak ki azok között, akik segítenek a játékot minél szélesebb körben megismertetni (FB, Twitter). A játék 2017 januárjában lesz megvásárolható a Steamen, azonban ez még nem a végleges verzió, mert annak a megjelenési dátuma egyelőre még nem ismert. Steam weboldal

 

Hozzászólások

Egyet mondok kettő lesz belőle:

1: ejj hogy dolgozik az a sniper jajj de szépen fog ez muzsikálni nekem is Sticking out tongue

2: Iskolapéldája a hogyan késsük le a karácsonyi ajándékozási hullámot.. Sad

Na.  Mondjuk a vér kicsit béná de mivel itt is tudtok majd feküdni, jó lesz ne féljetek Smiling

1. A vér effektek szerintem is túl vannak tolva, de véleményem szerint lesz/lehet lesz opció annak kikapcsolására. Ha meg PEGI 14-16-ra lövik be, akkor mindenképp kell legyen valami. Vicc az, hogy más játékban meg DLC-t kell venni ha Blood-Gore effekteket akar látni az ember.. Sad

Aztán ha mégsem, akkor az engine jól moddolhatóságának köszönhetően majd találunk rá valami megoldást.

2. A gép követelményre visszatérve: A játék (graf motor) támogatja a DX12-őt is ami azért jó, mert a kihasználatlan CPU-ra sokkal több feladatot tud áttolni és kevesebb felesleges adatcserével jobb 3D teljesítményt érhetünk el. Többek között ezért is lépett nagyot előre a DX12 API és Win10, mert ehhez még csak DX12 supporttal rendelkező GPU sem kell!

Tehát magyarán jobb teljesítményt érsz el akár feljebb tekert részletesség mellett is.

Aztán ott van a Vulkan API is amit az UE4 február óta már támogat. A fejlesztők akár ehhez is hozzányúlhatnak.

3. Lelkes modderek elkezdték összekalapálni a classic DoD mapokat (pl. Anzio, Lennon, Harrington), de CoD mapokhoz is hozzányúltak: Neuville, Dawnville.

4. Staniol nagy örömére szerver statisztikát is készítik már a játékhoz. Talán a tavaszi lan partyra már ezzel megtámogatva érkezünk.

Azért a csuda UT motorral várnék. Nem ismerjük, ha a Source motorhoz hasonlóan viszonyulnak a cmdrate meg a tickek az FPS-hez, akkor az nem lesz túl jó.

A proci terhelésről: GoW teszt (UT motor DX12).

Itt azért nem úgy tűnik, hogy nincs kihajtva a proci... (Érdemes megnézni, mekkora különbség van minimum FPS-ben egy Hyper Threading bekapcsolása után.) Tudom, más játék, meg nem lesz ennyire teletolva effektekkel, de multiban nagyságrenddel többet dolgozik a proci, mint single játékban.

Lanig biztos kiforr a dolog, addigra "szétszedem" a motort. A Surface-el tudom tesztelni a nagyon low konfigokat is (már ami a vgat illeti).

Néma értő olvasás 1-es!

A cpu nyilván azért lesz jobban terhelve, mert DX12-ben fut a játék. Ugyanezt írtam le fentebb. Amíg DX10-11 alatt sokszor a proci "szotyizott" és szinte minden vga-ból ment, az most balanszolva lett. Épp ez a lényeg, hogy minél jobban ki legyen használva a hardver és a videóról sok számítási művelet átkerüljön a procira.

De ez az egész teljesítményes sztori csak azért jött elő mert van aki laptopról játszik. Erre írtam hogy fölösleges tartani a dologtól, mert az engine jól belőhető kis konfigokra amire még a dx12-ből jövő plusz teljesítmény rátesz egy lapáttal.

Erre Te belinkelsz egy Titánon, i7 6700k-n és DX12-őn Ultrában futatott játékot, hogy mennyire le van terhelve a proci. Priceless Laughing out loud

Akinek szar gépe vagy laptopja van az ne akarjon már ultrán játszva meglepődni azon, hogy nem fut fix 60 fps-el a DoW, amikor néha még a DoD is fps droppol... Plíz.

Tickrate-hez: 120 tickrate lesz, szóval elfelejthetjük a Valve által forceolt 66-ot.

Edit: Az engine dokumentációja meg command argumentjei itt vannak ha bővebben érdekel.

Edit2: lehet egyszerűbb lenne felrakni az UT-t és belenézni annak a configjaiba.

DoDSben is "nagy" volt a prociterhelés, hála a egy-másfél magnak amit kihasznált. A VGA-t lehetett rendesen butítani. Az UT motornál a kérdés csupán az, hogy ha leveszed a grafikát a béka segge alá, akkor vajon a prociterhelés is jelentősen esik, vagy kevésbé. A motorra ránéztem, nem sok minden derül ki belőle, egy csomó dolgot a fejlesztőknek kell nyilván lefejleszteni, belepakolni a saját implementációjukba. Emiatt az UT 4 vizsgálata irreleváns. (Pl. Network dolgokat néztem, nem találtam hasonló lehetőségeket, mint source motor alatt. (updaterate, cmdrate, interp és társai) Ez persze jelenthet jó dolgot is, ha mindenki ugyanolyan beállításokkal játszik, mert ugye nincs mit állítani. Smiling )

A szervereken a tickek egy fejlesztői komment szerint 120-ra lesznek lőve, ez mindenképp jó jel, akiknek jó a gépük, kérdés csak az hogy mi lesz azokkal akiknek nem megy a 120 tick kliens oldalon, hogyan fogja ezt managelni a szerver.

Az UE4-ben skálázható a tickrate: 30-40-60-120 akármennyi. A 150-et is tudja elméletben, de az sosem volt stressz tesztnek alávetve a fejlesztők részéről és szerintem értelme sincs.

Ami plusz dolgot találtam az a netspeed. Elnézve ezt is szépen lehet majd configolni. Itt egy topik erről, ahol a hálózatos pali tesztelgette a dolgokat.

Szóval nagyon más nem lehet, mert kötve hiszem, hogy a netkódba belenyúltak volna a motornál. Az kb. minden graf motornál a darázsfészek.

Januárban (remélem első felében) úgyis kiderül. A szerverre rakok fel egy publikus dedikált DoW-ot aztán lehet majd monitorozni meg tesztelgetni.

De! Ilyen fpshaxnetkódkonfigbuzerátorozó ne legyen, mert akkor a következő 5 évre borítékolható lesz a kifogás arra ha valaki szar! Laughing out loud

3: még szerencse, hogy ezek a pályanevek engem nem érintenek Laughing out loud

Avalanche meg nem is lesz? Smiling

Ma-holnap lesz dátum Smiling